KLANTENSERVICE
Kunt u geen antwoord vinden op uw vragen of heeft u advies nodig? We helpen u graag persoonlijk verder. Stuur uw vraag naar info@grandclasse.nl en ontvang binnen enkele uren antwoord.
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Algemene voorwaarden en privacybeleid
Lees hier de algemene voorwaarden en hier ons privacybeleid. Verwijzingen (links) naar deze pagina’s kunt u ook helemaal onder aan deze pagina vinden in de footer van de website.
Wat zijn de contactgegevens van Grand Classé
Alle informatie en contactgegevens kunt u vinden op onze contactpagina.
Hoe controleert Grand Classé dat ik ouder dan 18 ben?
- Wij controleren uw leeftijd bij binnenkomst op de website
- Bij het leveren van de bestelling wordt u leeftijd gecontroleerd door de pakketbezorger
Wat is de klachtenprocedure van Grand Classé?
Indien u een klacht heeft over onze producten of diensten, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice zorgt ervoor dat jouw vragen, opmerkingen en/of klachten zo goed mogelijk worden afgehandeld. U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie van ons.
Zijn de getoonde prijzen inclusief btw?
Alle prijzen op onze website zijn inclusief btw.
Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?
Om een bestelling te plaatsen volg je de volgende stappen:
- In het menu bovenaan onze website kun je de productcategorie van je keuze selecteren.
- Eenmaal op de productcategorie pagina kunt u direct zoeken naar het gewenste product of via het filter menu aan de linkerzijde van de pagina uw zoekopdracht verder specificeren.
- Klik op het product van je keuze. Vervolgens wordt je naar de productpagina gebracht. Hier vindt u alle informatie met betrekking tot het product.
- Wilt u het product in uw winkelmand plaatsen? Selecteer het aantal dat u graag wilt en klik dan op de knop met de tekst “In winkelmand”.
- Om de producten te bestellen klikt u op de winkelmand rechts bovenaan de pagina. Hier ziet u een overzicht van alle producten in uw winkelmand en wat het totaalbedrag is.
- Doorloop vervolgens alle stappen om de betaling af te ronden.
Als alle stappen succesvol zijn doorlopen en de betaling is gelukt, ontvang je vanzelf een e-mail met de orderbevestiging. Vervolgens wordt de bestelling overgedragen aan de verzenddienst.
Bezorgen jullie in het buitenland?
Nee, Grand Classé bezorgt vooralsnog alleen in Nederland.
Krijg ik een orderbevestiging?
Ja, je krijgt direct na het plaatsen van je bestelling in de webshop een digitale orderbevestiging. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan jouw spam e-mailbox en het door jou opgegeven e-mailadres.
Ik heb verkeerde producten ontvangen?
Wanneer je je bestelling hebt ontvangen, maar hierin zitten de verkeerde producten, dan is er bij ons iets misgegaan. Neem contact op met onze klantenservice en u wordt direct verder geholpen.
Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat moet ik doen?
In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat jouw bestelling helaas later wordt geleverd. Bekijk onze pagina Bezorging & Levertijd voor actuele levertijden.
Mocht de levering van je bestelling dusdanig lang (langer dan 4 werkdagen) zijn of is er via de Track & Trace link aangegeven dat het pakket al bezorgd is, dan kan het zijn dat er iets fout is gegaan. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, je kunt je bestelling annuleren. Echter is dit alleen mogelijk zolang de bestelling nog niet verwerkt en/of verzonden is. Als je een bestelling wilt annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Stuur in je bericht uw naam, mailadres, datum van bestelling en ordernummer mee.
Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
Er zijn meerdere betaalmethoden waaruit je kunt kiezen:
- Bankbetaling via IDEAL (gratis)
- Betalen met VISA, Maestro, Master Card of VPay
- Klarna (Bestel nu, betaal later)
- PayPal
Is betalen in de webshop veilig?
Grand Classé werkt samen met betrouwbare en technisch veilige partijen (payment providers) om betalingen goed te regelen. Betalen is bij Grand Classé 100% veilig.
Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?
Bezorgen (thuis of op een ander adres)
Je kunt je bestelling thuis of op een ander adres laten bezorgen. Bij bestellingen boven de € 75 is dit gratis.
Bezorgen jullie in het buitenland?
Nee, Grand Classé bezorgt vooralsnog alleen in Nederland.
Hoeveel bezorgkosten moet ik betalen?
De kosten voor bezorging zijn €5,95 en komen bij een bestelling van boven de € 75 te vervallen.
Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
- Op jouw huisadres
- Op een alternatief bezorgadres, zoals jouw werkadres
Wie bezorgt mijn bestelling?
Je pakket wordt bezorgd door PostNL, DPD of DHL (afhankelijk van bestelling, pakketgrootte en zakelijk of particulier).
Wat zijn jullie levertijden?
Voor 12:00 uur op een werkdag besteld? Dan wordt uw pakket de volgende werkdag bezorgd. Ook ontvangt u een Track & Trace code per mail zodra het pakket is ingepakt en klaar is voor verzending. Via deze code kunt u uw bestelling volgen.
| Maandag t/m vrijdag (voor 12:00 uur) | Volgende werkdag in huis |
| Vrijdag (na 12:00 uur), zaterdag of zondag | Dinsdag in huis |
Hoe kan ik een webshop bestelling retourneren?
Om je bestelling te retourneren, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Houdt rekening bij het retourneren van een bestelling met het volgende:
- Stuur de producten retour binnen 14 dagen na ontvangst of geef binnen deze periode aan dat je van jouw aankoop afziet
- Indien je teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst, dan mogen de producten niet geopend of beschadigd zijn. Je bent namelijk aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%
- Gebruik (indien mogelijk) de originele verpakking en stevige verzenddoos voor jouw verzending
- Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt
- Retourkosten zijn voor eigen rekening van de consument (uiteraard m.u.v. foutieve leveringen en/of foute wijnen zoals bijvoorbeeld een geoxideerde wijn)
- Voor een snelle afwikkeling van je retour vragen wij je het ingevulde retourformulier toe te voegen aan je retour pakket
- Klik hier voor de uitgebreide retourvoorwaarden
Stuur het pakket naar onderstaand retouradres:
Grand Classé
Grenenhout 6
2742 NV Waddinxveen
Het door jouw betaalde bedrag voor de geretourneerde producten wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, op jouw rekening bijgeschreven. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Kan ik mijn bestelling na levering ontbinden?
Je hebt als consument het recht de bestelling te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst en bent niet verplicht hier een reden voor op te geven. Voor ontbinding en retournering kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De kosten van de retournering zijn voor eigen rekening.
Als je gebruik wilt maken van je recht op ontbinding kun je gebruik maken van ons retourformulier of ontbindingsformulier. In plaats daarvan kun je ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Je dient het ontbindingsformulier volledig in te vullen en met de producten die retourneert mee te sturen / aan de bezorger af te geven op het moment van retourname. Wij vragen je om een kopie te maken van het retourformulier en te bewaren voor de eigen administratie.
Het door jouw betaalde bedrag voor de geretourneerde producten wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, op jouw rekening bijgeschreven. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wat zijn de kosten voor het ontbinden van de bestelling?
De kosten van retournering zijn voor eigen rekening van de consument.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, je kunt je bestelling annuleren. Echter is dit alleen mogelijk zolang de bestelling nog niet verwerkt en/of verzonden is. Als je een bestelling wilt annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Stuur in je bericht uw naam, mailadres, datum van bestelling en ordernummer mee.
Ik heb een klacht over mijn bestelling en wil daarom een product(en) retourneren.
Als je producten wilt retourneren vanwege een klacht, neem dan contact op met onze klantenservice en geef de retourproducten en klacht door.
Hoe maak ik een account aan op de website?
- Ga naar “Mijn account” of klik op het persoon icoontje in het menu boven aan de website.
- Klik op “Registreren”
- Vul je gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord in
- Druk op “Registreren”
- Vervolgens ontvang je in je mailbox een bevestiging dat je account aangemaakt is.
Waarom zou ik een account aanmaken?
Met een account kun je gemakkelijker bestellen, omdat jouw adresgegevens automatisch worden ingevuld nadat je bent ingelogd met jouw e-mailadres en wachtwoord. In je account kun je ook je gegevens zien en wijzigen en bestelgeschiedenis inzien.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Ben je je wachtwoord vergeten en wil je deze herstellen? Klik dan hier of ga naar de inlogpagina en klik op “Wachtwoord vergeten?”. Vul hier vervolgens je e-mailadres in dat is gekoppeld aan jouw account. Je ontvangt nu een mail met een link, deze link brengt je naar een pagina waar je je wachtwoord kunt herstellen.